Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Die Open Beta des Microsoft Flight Simulator hat ein weiteres Update bekommen. Version 1.31.19.0 bringt einige Bugfixes und Verbesserungen an den Standardflugzeugen mit sich. Die Open Beta für das nächsten Sim Update war vor wenigen Tagen online gegangen

NEW CONTENT/FEATURES

  • Added an input key to toggle Flight Assistant Panel

General Bug Fixes

  • Fixed issues in the building generation that could cause crashes

  • Various localization improvements

Menu

  • Fixed airport considered as water if runways have undefined surface type

Weather

  • General Live Weather improvements

  • Fixed a rendering issue where clouds were ghosting into the sky at horizon

Activity

  • In Bush Trips, the Description Box displays incorrect values for the Flight Length, Flight Duration, and Number of Legs

Aircraft

Cessna Citation CJ4

  • Added automatic VOR tuning functionality

  • Added the FLT LOG page to the FMC and flight tracking

  • The FLT LOG page will show on the FMC after landing based on the setting in DEFAULTS

  • Added ability to ident the transponder on the FMC ATC CONTROL page

  • Fixed an issue where fuel used tracking on FUEL MGMT page 2 was not correct

  • Reduced pitch instability and adjusted elevator authority, tweaked roll rates at various speeds to keep light control feel but reduce excess performance

  • Adjusted flaps to achieve a better compromise between approach angle and flaps pitch/lift moments, reduced flaps drag at both flaps levels

  • Slightly increased top end engine thrust to address a few reports of insufficient climb power

  • Increased gear down drag

  • Increased gyro stability to reduce excessive turbulence impact

  • Adjusted load stations to be more in line with real loadout

  • Added additional groundwheel friction to avoid skidding during moderate crosswind landings

  • ILS data is now loaded from the approach FAF origin facility to allow for navtonav and autotune even when scenery runway data does not have the appropriate ILS reference information

  • Fixed bugs related to visual approach loading and visual approach vnav guidance

  • TOGA buttons on power lever are now interactable

DG-1001E

  • Fixed an issue with the tow attach point which caused the glider to be uncontrollable when aerotowed

LS8

  • Increased winch power

  • Increased winch max spawn distance

World

Airport

  • Fixed terraforming issues include the crack on runway 26 at ESSA

Peripherals

New supported devices

  • Added presets for HORI Flightstick XBOX SERIES X|S Flight and PC modes

SDK

  • Fixed version number shown in MSFS Localization Manager

  • WebAssembly: Fixed buggy implementation of memcpy in GdiPlus, causing occasional crashes

  • Fixed textures paths for SDK Xbox Samples (Cliffton Bridge and Tokyo Haneda)

  • [HELICOPTER] Added a parameter to the config file to allow helicopter throttle(s) to be controlled directly by SimVars, bypassing all the builtin helicopter engine control algorithms. Please, see SDK for details

Devmode

  • Fixed crash at validation stage upon exporting a project

SimVars

  • Fixed CTD caused by trying to use a variable

  • SIMVAR_WINDSHIELD_WIND_VELOCITY not for airplanes

Aircraft editor

  • Fixed an issue that caused the FuelSystem to only read the first 7 params defined for a Trigger

Scenery editor

  • Keep unsupported data in the xml
  • Fixed airport disappearing when not editing airport data
Teile den Artikel:
Facebook
WhatsApp
Twitter
Reddit
Pinterest
Email
Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest

0 Kommentare
Inline Feedbacks
View all comments

Könnte dich auch interessieren:

Airbus-Piloten hatten wir ja schon viele in der Sendung, daher ist es mal an der Zeit für einen Typenwechsel! Und wer könnte da besser geeignet sein als einer, der nicht nur in der echten 737 als Kapitän zu finden ist, sondern auch im Stream mit einem tollen Team regelmäßig für spannende Insights rund um Boeings Kassenschlager sorgt: Taucht jetzt mit uns und unserem Gast Stephan von ⁠737ngworld⁠ in die Welt der 737 ein – natürlich mit einem kritischen Blick auf die 737 von PMDG! Wo ist die 737 unrealistisch? Und was macht sie gut?
Vor über zwei Jahren hatte NLProjects die Umsetzung eines Freeware-A340-600-Mods für den Microsoft Flight Simulator angekündigt. Dazu gab es verschiedene Renderings von Außen- und Innenansichten des langkabienigen Vierstrahlers. Doch dann war es ruhig. Bis auf Antworten in Kommentarspalten meldete sich NLProjects nicht zu Wort. Jetz gibt es wieder ein Lebenszeichen.
Ende November wurde der Flugzeugentwickler Iris Simulations 18 Jahre alt und das feiern die Australier mit ihren Kunden. Neben dem obligatorischen Dank über die Treue lässt Iris Simulation auch was springen. Allerdings gehen MSFS Nutzer leer aus.