Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Nachdem letzte Woche durch ein Leak schon bekannt wurde, welcher Helikopter es wird, wurde heute von der Hype Performance Group offiziell bestätigt, dass der nächste Release der H160 von Airbus Helicopter sein wird.

Der H160 ist ein Mehrzweckhubschrauber, der seinen Erstflug 2015 hatte und erst 2021 seine Indienststellung. Er ist zwischen dem H175 und dem H145 positioniert und wartet mit einigen Neuerungen auf. So ist der Helikopter mit einem Fünfblatt Rotor ausgestattet, der mehrfach geknickt ist, was die Lautstärke reduzieren soll. Darüber hinaus hat der H160 auch die Möglichkeit, den Piloten beim Starten zu unterstützen. Der Hubschrauber ist auch mit der Helionix Avionik ausgestattet. Die ist aus dem HPG H145 bekannt, sodass man sich direkt zurechtfindet.

Highly Detailed 3D Model, Textures and Animations

  • HPG’s highest quality production to date
  • 2 H160 variants (Civilian, Luxury) included in this package
  • Each variant includes six (6) stunning liveries in 4K quality for 12 total
  • Extremely detailed professionally modeled interior and exterior, all PBR textures
  • Cockpit is almost completely interactive, supporting both the Lock and Legacy Cockpit Interaction System
  • VR Cockpit Zoom supported, aircraft designed from the ground up around VR
  • Rotor animations including blade droop, blade flap
  • Working doors, animated windshield wipers, all flight controls animated
  • Rotor downwash effects (water, snow, dirt/sand), engine heat blur and heat emissive effects
  • Functional emergency floats (Luxury variant only) with manual and automatic deployment options

Advanced Avionics & Detailed Systems

  • High quality Airbus Helionix avionics – the most modern and safe avionics suite
  • Vortex Ring State protections
  • Automatic takeoff (vertical and rearward takeoff assistance)
  • First Limit Indicator containing TRQ, N1 and TOT limits combined in an intuitive pilot display
  • Realistic normal procedures (checklists) included
  • Synthetic Vision System on all 4 MFDs is supported without restriction
  • Map display options including the ability to use any OpenStreetMap/slippy tile provider you may choose
  • Maps are combined with sim flight plan, OSM underlay, and weather or HTAWS (Height Above Terrain) overlay
  • Maps operate in light or dark mode
  • Fully functional weather radar
  • Online weather service available on the tablet and DMAP system
  • Included Tablet with powerful apps including LittleNavMap moving map, Neofly, Documents library, Maps, utilities & games
  • Stream video and websites with our exclusive EFBConnect app for PC
  • Integrated Garmin GTN750 (pms50) or the TDS GTNXi (TDS Sim Software)
  • CMA9000 FMS coming after launch
  • Add custom key bindings for over 400 cockpit actions (no extra software required)
  • Home Cockpit friendly with L:Vars and H:Events for almost all functionality
  • Great for both IFR and VFR fligh

Powerful 4-axis Autopilot

  • State of the art auto-flight control system with Stability Augmentation System (SAS)
  • GTC: Ground trajectory command: Maintain longitudinal and lateral ground speed. So called „follow the boat“ mode
  • GTC.H: Ground trajectory command with hover: This is an automatic hover mode which will acquire a position and maintain it in crosswinds up to the aircraft limit of 30kt
  • LOC/GS APP/V.APP: Traditional precision approach and GPS approach modes
  • Fully capable of flying a hands-off ILS-to-minimums approach
  • Automatic level-off when approaching the ground to avoid Controlled Flight into Terrain
  • Beep Trim (traditional trim mode and AFCS mode)
  • AFCS and SAS may also be disengaged for a more challenging flight regime

Helicopter Flight Model

  • Native MSFS Helicopter flight model augmented with our proprietary AFCS and Vortex Ring State augmentation.
  • The HPG H160 uses an advanced Stability Augmentation System (SAS) to stabilize the helicopter using computer controlled actuators 
  • Support for All-Engines-Operative, One-Engine-Inoperative or Autorotation flight condition
  • Operate in both Realistic and Arcade modes – enjoy with a controller or higher end hardware

Immersive Sounds

  • Realistic turbine, rotor, cabin, alert, floats deployment and environmental sounds
  • Doors mixed with environment and exterior sounds when open or removed
  • More than 60 custom sounds included

Der Release des Helikopters ist für den 27. Oktober dieses Jahres angekündigt und wird über die Webseite der Hype Performance Group angeboten. Preislich soll der Spaß bei 49.99 $ liegen. Es werden zu Beginn wieder die Zivile und Luxus Variante angeboten. Ein Actionpack soll dann zu einem späteren Zeitpunkt veröffentlicht werden.

Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest

2 Kommentare
Bewertung
Neuster Ältester
Inline Feedbacks
View all comments
Brigitte
Brigitte
1 Jahr zuvor

Alles was mit Fliegen und Flugzeugen zu tun hat ist interessant für mich. Besonders über Airbus

Könnte dich auch interessieren:

Heute schon was vor? Nein? Gut – dann ab nach Paderborn. Wir sind vor Ort und freuen uns darauf, euch bei der FS Conference am Flughafen Paderborn zu begrüßen. Vor Ort gibt's Podcast, Vorträge und vieles mehr. Aber auch wenn ihr nicht vor Ort seid, könnt ihr dabei sein.
Vor einigen Wochen versprach uns Airfoillabs eine transparente 737 MAX Entwicklung im X-Plane. Nun folgen die ersten Taten und wir können dir ersten Bewegtbilder und Flugdynamiken ansehen und ebenfalls einige Displays. Auf der Homepage gibt es darüber hinaus detaillierte Statusmeldungen über die einzelnen Systeme.
Mit seinen unschlagbaren Preisen und der sehr guten Qualität, bedient der chinesische Hersteller WINWING seit einiger Zeit den Flusimarkt. Neben der Homecockpithardware, den Einstiegsjoysticks der URSA MINOR- Reihe und Pedalen, entwickelt der Hersteller aus Chengdu auch hochwertige HOTAS- Systeme für Simulationen. Grund genug, dass wir uns den Orion 2 Max vorknöpfen und einem Test unterziehen.