Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Kurz und ohne viel Kommentare hat Fenix gestern Nachmittag ein Update für die Airbus-Reihe veröffentlicht. Dabei wurden neben der Avionik und den Systemen auch visuelle und hörbare Eigenschaften des Add-ons angepasst. Und der A321 hat beim Flugverhalten nochmal Anpassungen erhalten.

Das Update wird wie immer über den Fenix Installer installiert und betrifft alle drei Airbusse. Fenix hatte die A321- und A319-Erweiterung vor circa zwei Wochen veröffentlicht. Version 2.2.0.334 stellt damit die neuste Version seit Release dar.

Hier das Changelog im Copy&Paste:

Avionics & Systems

  • Added missing phase 10 ECAM inhibits
  • Adjusted A321 blending law PID controller to fix oscillations in certain conditions
  • Adjusted cargo distribution behaviour based on the corrected passenger loading logic
  • Adjusted step alt logic when cruise alt above or equal step alt
  • Fixed bulk cargo door being openable and showing on MCDU DOORS page if not installed (e.g. A319)
  • Fixed cockpit door being open when cabin visibility is turned off
  • Fixed empty aircraft weight discrepancies across various systems – SimBrief generated plans will now be accurate
  • Fixed connection status not working in ATSU
  • Fixed passengers not being correctly loaded per zone
  • Fixed potential crash in VNAV code
  • Fixed inaccuracies in weight distribution when loading passengers per zone
  • Fixed passengers showing already on board when first loading into the sim
  • Fixed broken VERT REV page + associated yellow star logic for alt.
  • Fixed clock CHR and ET not respecting pause or higher simulation rate
  • Fixed TPIS option not working if the user has saved settings in the EFB
  • Fixed Y HYD steering not being disabled on A321
  • Improved FBW tuning values
  • Removed door 2L as a passenger exit for GSX

Art and Sound

  • Optimised CFM engine node count
  • Reverted cabin hierarchy changes that broke some custom cabins, but fixed the issue in code
  • Fixed text artifact on EMER ELEC PWR panel
  • Fixed light effect squares in incorrect locations
  • Fixed emissive bleed on aircraft belly
  • Fixed CFM rivet material
  • Fixed cabin door visibility when cabin hidden
  • Fixed missing glass from A321 L2/L3 door windows
  • Fixed RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD RETARD (well we think we did but it’s Dave’s job so quite frankly he could’ve accidentally invented an entirely new callout)
  • Fixed A321 tyre not having correct values
  • Fixed drain mast

EFB

  • Fixed take-off weights being incorrect in loadsheets when using LBS in SimBrief
  • Fixed CG calculations sometimes being incorrect across all aircraft types
  • Fixed potential race condition between passengers being loaded and loadsheets being sent, which would rarely cause preliminary loadsheet weights to be incorrect
  • Fixed A321 seatmap not blocking out seats 11A, 11F, 25A & 25F
  • Fixed incorrect CG when boarding with GSX
  • Fixed cargo not loading when using real-time mode in A319
  • Fixed one passenger sometimes not leaving the aircraft for a long time – reworked sync with GSX
  • Fixed not being able to board or reset passengers sometimes
  • Fixed number of cabin crew per aircraft type on loadsheets
  • Fixed seat map not showing correctly in Firefox
  • Fixed planned ZFW and GW not being shown after SimBrief import
  • Fixed ENG MODE SEL typo in approach checklist
  • Fixed row 13 existing in A319 seat map
  • Fixed DLH, BAW, RYW, EIN, UAE SimBrief OFP not showing
  • Adjusted preliminary loadsheet behaviour back to the previous logic of being sent upon importing a SimBrief flightplan and when making amendments to planned weights, so that you can verify and amend your weights before starting the boarding process
  • Attempted fix to prevent aircraft image being too big on first load of ground services page

FM

  • Adjusted A321 trim efficiency
  • Adjusted A321 pitch moments
  • Gently adjusted A321 elevator

Livery Manager

  • Fixed layout.json not being regenerated after install in some cases

Installer

  • Fixed simulators not being found if APPDATA or LOCALAPPDATA environment variables were changed
Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest

3 Kommentare
Bewertung
Neuster Ältester
Inline Feedbacks
View all comments
Luis
Luis
3 Monate zuvor

Die sind ja ganz schön fleißig😄 Bin grad in Urlaub geflogen mit nem A321 mit Sharklets, da freu ich mich auch schon drauf.
Jetzt da Fenix ja die 320 Family fertig hat (zu großem Teil und das jetzt erstmal Bugs gefunden werden müssen, is mir alles klar)
Nichts desto trotz würde ich gerne wissen, was Fenix als nächstes für uns bastelt, auch wenn release erst 2-3 Jahre+ dauert.
Die Freude darauf finde ich ja sm schönsten😄

Lukas Maurer
Lukas Maurer
3 Monate zuvor
Antwort auf  Luis

Auf Volanta findet man bei Aamir, also einem der Entwickler bei Fenix, vermehrt Flüge von A320-Fliegern mit Sharklets… mal schauen wann die kommen

Raik
Raik
3 Monate zuvor
Antwort auf  Luis

Nice wäre die 737-300/400/500 Reihe in dieser Qualität. Sie ist meiner Kenntnis nach noch nicht von einem Team in Entwicklung und würde eine langersehnte Lücke vieler simmer schließen

Könnte dich auch interessieren:

Mit etwas Trommelwirbel hat iniBuilds heute ein neues Development-Update zum A350 gepostet. Neben dem offiziellen Trailer wird auch das angepeilte Releasedatum vorgestellt. Neben A350-News enthält das Update auch Informationen zu den anderen iniBuilds-Produkten. Denn der A300 wurde auch auf einen neuen Versionsstand gehoben.
In einem ausführlichen, zweistündigen Podcast mit CaptainKenobi hat Robert Randazzo Einblicke in sein Unternehmen gegeben. Er erklärt dabei, warum die 737 eigentlich veraltet ist, was er eigentlich mit Boeing am Laufen hat und ob er auch über die Umsetzung eines Airbus nachdenkt. Lest hier die Zusammenfassung.
Just Flight haben ein weiteres Update zum A300B4 veröffentlicht. Auf der Homepage des Klassikers kann man lesen, dass der A300 zu den komplexesten und längsten Projekten gehört die Just Flight je entwickelt haben. Aber ein paar Neuigkeiten gibt es dennoch.