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Milviz haben ihre Umsetzung der PC-6 Porter für den Microsoft Flight Simulator veröffentlicht. In der ersten von zwei Release-Stufen versprechen die Designer eine Simulation mit einem Propeller, der sich im Beta Mode in eine „barn-door air brake“ verwandeln würde. Milviz‘ zweiter MSFS-Release nutzt dabei weitgehend die Standard-Systeme des Sims. Gerade deshalb will Milviz wohl in zwei Stufen veröffentlichen. Die erste Stufe ist jetzt für 30 Dollar verfügbar, Stufe 2 soll bei Release kostenlos nachgereicht werden.

Im erste Release nutzen die Entwickler noch die Standard-Assets des Sims. So ist sei das G1000 verbaut, mit kleinen Modifikationen für die PC-6, heißt es auf der Milviz-Website. Wer gerne den Working Title G1000-Mod nutzen will, muss bei der PC-6 drauf verzichten: „3rd-Party Avionics wie das Working Title Garmin G1000 NXi wird nicht unterstützt oder emfpohlen“, heißt es auf der Milviz-Seite. In der zweiten Release-Stufe soll die Porter dann mit analogen Instrumenten ausgerüstet werden.

Technik-Fans, die eine volle Simulation es PT6-Triebwerkes erwarten, müssen auf folgende Produktbeschreibung achten: „Das Engine-Verhalten wurde innerhalb den Limitierungen der Standard-Turboprop-Simulation eingestellt und getestet, um eine glaubwürdige und nahbare Emulation des bekannten PT6A-27 zu ermöglichen“, so Milviz. 

Hier die Features im Original-Wortlaut:

  • High resolution interior and exterior model, with high quality PBR (Physically Based Rendering) materials used for realistic effects and reflections.
  • Detailed animations throughout the aircraft, including cabin and cockpit doors, storm window, trap doors, windshield blinds, instrumentation, and more.
  • External interactive details such as chocks, tie downs, and covers lend a sense of purpose and immersion to your start-up and shutdown experiences.
  • Skis can be outfitted on the PC-6 to allow for exciting adventures off of the beaten path!
  • Functional trap doors complete with the visual effect of dropable cargo!
  • Configurable external fuel tanks with properly emulated fuel pump behaviour and annunciations.
  • Dynamic and fully adjustable cockpit and cabin lighting for atmospheric night flying.
  • Professionally recorded sound set from a real world PC-6 specifically for this release so as to provide the utmost in immersion.
  • Fully supports MSFS visual icing effects. The PC-6 is not rated for flight into known icing conditions, so be cautious!
  • Two distinct cabin configurations for hauling either passengers or cargo.
  • Highly detailed tablet is present in the aircraft to allow for in-depth configuration of your flight, including randomized passenger loads and a dynamic cargo system which adjusts the loaded weight and visual appearance in an intuitive manner.
  • Fully interactive checklist based on proper standard procedures for the PC-6. Includes custom camera behaviour for ‚walkaround‘ interactivity with external aircraft elements!
  • Accurate flight behaviour, including realistic stall modelling and beta simulation. Beta mode can be entered into under correctly controlled circumstances while in flight to allow for heart stopping dives while staying within the allowable range for flaps extension.
  • Correctly replicated turboprop start up requirements have been implemented, allowing for varying ITT temperatures, up to and including catastrophic hot starts!
  • Engine behaviour has been tuned and tested within the limitations of the default turboprop simulation to allow for a believable and approachable emulation of the well known PT6A-27.
  • Custom skydiving altimeter included in the passenger configuration which is able to be zeroed to field elevation.
  • Equipped with default avionics (G1000, KAP140, KR87 ADF) to allow for a wide range of functionality while providing a path for future simulation capabilities.
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Markus
Markus
2 Jahre zuvor

Ich dachte Milviz hätte grundsätzlich höhere Ansprüche für die Simulationstiefe

Fabian Vonderschmitt
Fabian Vonderschmitt
2 Jahre zuvor

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