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Der ToLiss A340 ist schon längst in X-Plane 12 gelandet. Jetzt hat der Langstrecken-Jet letzte Woche ein weiteres Update bekommen. Die EFB hat jetzt die Möglichkeit zur Performance-Berechnung erhalten, aber auch Hoppie-ACARS wurde in den Vierstrahler integriert.
 
Major new features:
– EFB TO performance calculator for detailled TO performance calculation considering Anti Ice, Packs, etc.
– EFB LDG performance calculator including METAR retrieval (X-plane 11 and X-plane 12 built-in weather) for user-selectable airport
– EFB interactive checklist page with user-customizable checklists via xml files.
– CPDLC integration based on the Hoppie network
– Native M1 support on Mac OS.
 
Minor new features:
– Added icing model to our custom engine model
– Added option to always use the simbrief wind data for wind requests (independent of x-plane WX setting)
– Texture improvements
– Added pilot models in external view
 
Bug fixes:
– Fixed chocks logic for start with engines running
– Improved anti-ice operation in XP12
– Selecting an RNP value of 0.3NM or less with an RNAV approach will make it an RNP-AR approach
– Improved glide slope capture behaviour
– Improvements to Direct To function with abeam points
– Fixed decals on rear doors
– Fixed kink in passenger window frame on left side of mid fuselage
 
Version 1.1.3 (September 29th 2022)
 
– Enabled use of airports with new runway surface types in XP12 (e.g. KSFO, KLAX, KJFK etc)
– Fixed update of total payload weight when changing passengers via the IACP.
– Fixed an issue with resettable FCC faults.
– Reduced how much the fuselage seams show in XP12 with the default and Airbus house liveries
– Fixed issues with the particle effects
– Retuned FBW pitch law for XP12 flight physics
– Improved reverser response time after touch-down
– Adapted altimeter readings to new XP12 atmospheric model
– Improved A/THR speed hold parameters to reduce thrust oscillations in gusty conditions
– Fixed overlap between Approach indicator and TRUE label on ND
– Brought particle effects in XP11 back
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Flori-Wan Kenobi
Flori-Wan Kenobi
1 Jahr zuvor

Leider eins der meist unterschätzten Addon Flugzeuge in der Community.

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Meine Güte, waren das harte Wochen! Nach gefühlt einer Ewigkeit und sehr vielen tollen Streams, Videos und Previewbildern ist es endlich so weit und wir dürfen die Boeing 737 MAX 8 aus dem Hause iFly endlich im Microsoft Flight Simulator begrüßen. Aus diesem Grund dürfen wir uns diese Gelegenheit natürlich nicht entgehen lassen. Also werden wir auch einen "alten" AusFlug wiederaufleben lassen. Wir werden dieses neue Fluggerät nämlich von Bosie nach Seattle bewegen.
Soft Opening oder Soft Release kennt man aus Casinos und Hotels. Das, was iFly macht, erinnert daran: Die iFly 737 MAX8 ist für den Microsoft Flight Simulator veröffentlicht worden – zumindest die Pre-Release-Version. Über den iFly Manager kann die Maschine gekauft und installiert werden.
Mitte November kommt der Microsoft Flight Simulator 2024. Damit der Release reibungslos über die Bühne geht, unterziehen Asobo und Microsoft den Sim einem Stresstest. Dafür konnte man sich vor ein paar Tagen für die Technical Alpha anmelden. Seit heute Nacht kann getestet werden.