Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Schon seit dem 2. Weihnachtsfeiertag erhältlich: Die 747-200 von Felis hat ein Update bekommen. Dabei werden diverse Bugs und Ungereimtheiten des X-Plane-12-Add-ons adressiert.

Das Update gibt es bei Felis wie immer über zwei Wege. Entweder das neueste Build aus dem Store laden oder den Skunkcraft-Updater nutzen. Folgende Verbesserungen habt ihr danach im Jumbo:

Version 1.2.5 (December 26th 2023)

+++ engine anti-ice now works only when engine is running
+++ fixed frozen static port making CADC go wild
+++ turn rate indicators now controlled by Yaw Damper system
+++ engine fuel and oil collected leaks are cleared, when corresponding failure is cleared
+++ added HYD pumps conditional failures
+++ added power logic to the APU Oil QTY gauge
+++ liveries can now contain a config file to store some info. for now it is only a tail number
+++ fixed an issue when saved state file from default livery were loaded, instead of selected
+++ fixed cockpit lamps logic. Added stby lights, reconnected some lamps to correct busses
+++ APU may fail, if attempted to start with no oil
+++ fixed bug with CSD temp rise, when have CSD fail and CSD disconnected
+++ changed animation for CBs
+++ APU FAULT lamp now acts correctly
+++ XP12. tuned APU to turn OFF faster
+++ added SelCal chime sound
+++ added more CBs and edited systems logic for them. Added sounds
+++ added coordinate stickers on all CB panels
+++ cabin altitude resets to airport elevation, when changing location
+++ XP12 added the default heater. Temporarily, until LR fixes the problem
+++ added log messages for conditional failures to specify what caused them
+++ AP captures GS only if NAV (LOC) is already captured
+++ switching from LAND will trip both APs to OFF, if two of them were engaged.
+++ added 2D panel for the LTN CDU
+++ EVAC panel now works from the Hot Bat bus
+++ commanding to Evac, will open all doors if acf is close to the ground
+++ fixed cabin lights in XP12
+++ clocks timers: CHR and ET are now saved in save/load
+++ added manipulators for cabin doors
+++ fixed light intensity of the front panel
+++ tuned engine failures chains
+++ remade bird strike failures. Now it is 5% for each element to be damaged.
+++ added engine stall if high crosswind and too fast throttle advance
+++ added an option for enable/disable conditional fails
+++ added fuel control fail if enough ice built in fuel
+++ ice in fuel makes engines uncontrollable
+++ added engine flameout conditions
+++ changed direction for changing Random fails period setting
+++ APU EGT tuned to reflect its load
+++ added flaps and slats overspeed fail
+++ added landing gear overspeed fail
+++ added fail flags for EPRL indicators
+++ fixed FPS drop in XP12.08, when using custom livery
+++ fixed „starting engine X“ callout
+++ fixed Crew VO sound volumes and ON/OFF option
+++ XP11 fixed EPR reading in cruise
+++ fixed AT with default FMC.
+++ random fails period option is increased to 60 min.
+++ added fuel and oil leaks failures
+++ added engine rupture fail
+++ pack 2 should trip when press relief valve opens
+++ EGT rise on custom fires
+++ added visual effects for custom engine fire and compressor stall

Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest
1 Kommentar
Bewertung
Neuster Ältester
Inline Feedbacks
View all comments
Lowinger
Lowinger
1 Jahr zuvor

Was Felis als ein 1-Mann Studio für langfristigen und kontinuierlichen Support leistet wird viel zu wenig beachtet – weil er halt nicht wie andere dann noch Zeit für Influencer Hype Marketing hat. Dafür stimmt das Produkt und vor allem auch der Support (looking at you, ini Builds)

Könnte dich auch interessieren:

Nach einigen Verzögerungen und hin und her durch die Aufnahme Microsoft Marktplatz ist es nun doch so weit, dass Triple-Dreierpack von PMDG ist nun vollständig auch für den MSFS2024 am Start. Allerdings erst einmal nur für Kunden, welche die Maschine außerhalb des Marktplatzes gekauft haben.
Airfoillabs haben wieder ein Update zur 737 MAX8 veröffentlicht. Zusammen mit mehreren kurzen Youtubeclips gibt es umfangreiche Informationen zum derzeitigen Stand der Entwicklung inklusive erster Bilder aus dem Cockpit samt Beleuchtung, Animationen und Displays. Spannend!
Nach längerer Entwicklungszeit hat iFly eine erste Version der Boeing 737 MAX8 für den Microsoft Flight Simulator 2024 veröffentlicht. Die Version 1.0.4.0 wird ausdrücklich als „Experimental“ bezeichnet, denn nicht alle Funktionen arbeiten fehlerfrei, und teilweise Kompatibilitätsprobleme mit dem noch nicht finalisierten MSFS 2024 bleiben laut dem Entwickler bestehen.