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Bis jetzt funktioniert es mit den regelmäßigen Updates, denn die FlightSim Studio AG hat soeben ein weiteres Update für den Early Access des E-Jets über AerosoftOne veröffentlicht. Damit geht der E-Jet auf Version 0.9.3 und hat wieder eine Vielzahl von Fixes im Changelog:

Bug Fixes

#926 – MCDU doesn’t change weight units
#901 – Minimums 0 should be hidden
#883 – LOGAN waypoint discrepancy
#761 – Landing Light illuminating interior
#893 – Cockpit annunciator lights need adjustment
#721 – LNAV course doesn’t match
#908 – Red line in vertical profile
#892 – CRS VOR sync problem
#669 – MFD Electrical Page Glitch
#863 – Unprecise throttle input
#786 – Trailing Edge Flaps position
#785 – Leading Ede Slats position
#918 – changing NAV frequency disengages FMS mode
#821 – FLCH should not reset speed bug to current speed
#871 – Autopilot buttons not mapped to key events
#902 – Throttle decrease key binding doesn’t work properly
#882 – MCDU keyboard focus issue
#880 – Black circle around PFD green dot
#754 – IESS pitch offset
#835 – Glideslope indication out of range
#223 – MFD vertical profile nav source not in sync
#801 – Battery 2 discharge on GPU
#828 – Can’t shutdown from GPU
#886 – Second APU startup
#701 – Spoiler logic vs key binding
#869 – Spoilers with aileron movement
#790 – Flap position on winglex
#851 – Inverted metallic effect on engine
#706 – Flap extended speed placard wrong on FO side
#746 – Cockpit door clipping animation
#910 – Landing and Taxi light key mapping missing
#877 – Flap markings missing
#891 – ADF frequency input not working correctly


Improvements

#800 – Realistic APU startup timing
#853 – MCDU: NOT IN DATABASE still allows input
#859 – New cockpit seat textures
#807 – Rivets and ribbons migrated to decals
#803 – More comprehensive ITT temperature simulation
#784 – Updated engine sounds with more situational variety
#885 – Throttle calibration reset and profiles
#858 – Realistic EICAS message flashing
#823 – Updated battery discharge CAS logic
#830 – Added slat markings on wing
#709 – Improved glideslope scaling on PFD
#921 – EFB shows weight unit on ground page
#879 – EICAS visual touchup


New Features

#675 – MFD Plan page waypoint sequencing
#919 – EFB auto brightness option
#924 – EFB option to disable glareshield LEDs
#920 – EFB option to turn display off
#612 – EFB option to hide autobrake knob
#923 – EFB option to control cabin light
#922 – EFB option to change time to local/UTC
#799 – EFB flightplan setup/simbrief import
#429 – PFD Marker Beacons
#658 – MCDU: simplified Direct To logic

Der E-Jet ist in der zweiten Januar-Woche nach großer Preview-Kontroverse als Early Access erschienen. Seitdem gab es bereits zwei Updates, weitere sollen in regelmäßigem Abstand folgen, bis das Add-on seinen finalen Zustand erreicht hat. Die Roadmap mit Changelogs zum E-Jet findet ihr hier, die Dokumentation hier.

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