Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Es war ein großes Paket, welches uns Asobo und Microsoft für den Microsoft Flight Simulator anlässlich des 40. Geburtstags des Flight Simulators geschenkt hatten. Neue Flughäfen, die Möglichkeit Hubschrauber und Segelflugzeuge zu fliegen und einen Study Level Airliner in Form des iniBuilds A310. Jetzt hat Microsoft ein Update veröffentlicht, das vor allem Fixes beim A310 adressiert.

Voller Vorfreude haben sich viele auf den A310 von iniBuilds gestürzt, danach folgte ein kleine Dämpfer. Auch wenn das Add-on mit guter Systemtiefe und vielen Details punkten kann, hatte leider die Performance ein wenig zu wünschen übrig gelassen. Unser Redakteur Andreas hatte dabei einen Bug bei der Kompilierung mithilfe von WASM festgestellt, welcher in einer ersten Betaversion des nun veröffentlichten Updates gelöst wurde. Neben dieser behobenen Problematik, nennen wir den Bug mal WASM-Bug, wurden ebenfalls Verbesserungen am EFB, an der generellen Texturierung und den Sounds vorgenommen.

Außerdem bekommt der Sim noch ein paar kleinere Fixes, die unter anderem das SDK betreffen.

Hier die genaue Liste an Änderungen:

Known Issue

  • Accessing the secondary flight plan without a primary flight plan entered may cause the aircraft to lock-up.

Textures

  • Parking Brake spelling fixed Some low-res textures improved on Base version
  • Fixed flight deck cockpit sticker not moving with door
  • Fixed TRIM wheel & yoke textures
  • RAT is now animated (in cockpit only)

EFB/IFE

  • EFB – Added automatic METAR lookup based on To/From Airports
  • EFB – Auto-populate Wind, Temperature, Runway Condition and QNH from the METAR
  • EFB – Added manual METAR Search
  • EFB – Added ability to enter numbers on flight planning page, as well as sliders for PAX, cargo and fuel (Click the text)
  • EFB – Removed sound volume sliders
  • IFE – Fixed erroneous ETA to destination
  • Fixed OAT to return value not representation with live weather
  • Fixed wind direction being filled with VRB which is not processable

Sounds

  • Master audio control is now through in-game settings
  • Fixes to volume levels
  • Fixed AI A310 volume levels being too loud
  • Fixed AI A310 rolloff distance being too great
  • Fixed directionality of APU noise
  • Fixed audio at rear of cabin being too quiet
  • Tweaks to interior attenuation
  • Tweaks to engine sounds
  • Tweaks to engine/apu start sounds and their event cues
  • Tweaks to brake fan and packs system sounds
  • Adjustments to ground rolling audio
  • Improvements on sound bus routing to allow for more volume control in settings
  • GPWS on the inside are now always sounding
  • Improvements on AI sound
  • Improvements on interior engine audio
  • Improvements on switch volume levels

FMC/Systems

  • Fixed SimBrief import
  • Fixed numerous FMS crashes
  • Fixed TOD triggering too early, linked to approach phase starting too early, and SPD lim too early
  • Fixed pressure system issue
  • AP staying connected even when less than VLS -10 (Option in EFB now, if set to ON then AP disconnects at VLS – 10) “In a flight AP stays on even when getting bellow 100KTS; After take-off AP cannot be switched on bellow 100KTS”
  • Fixed LW issue for imperial
  • Magnetic variation added to RMI
  • Enable SET AUTOBRAKE commands from MSFS settings for TCA Airbus quad
  • Fixed VOR frequency in ILS box
  • RSK a waypoint to VERT REV brings up VERT REV for the destination airport
  • INIT B is now saying ZFWCG instead of CG
  • Fixed pitot heat
  • Fixed an issue with right wheel brake on some hardware

Tooltips

  • Hard coded aircraft type for external applications that were showing TT:
  • Fixed spelling error in trivia text
  • Chronometer tooltip fixed
  • ND Brightness tooltip fixed
  • Switches
  • WX radar switch fixed
  • Cameras
  • Fixed Showcase QuickView4 under belly camera

ATC

  • Updated default livery ATC callsigns
  • Lighting
  • Cockpit lights toggled with L key bind
  • Control Keybinds
  • AP commands can now be bound to default key commands
  • FMC/FMS
  • Xbox fixed need to press A twice to enter characters on the MCDU
  • Improved intercept calculation methodology on all SIDs/STARs
  • FO VOR gauge animation fixed
  • FMS Cruise Temp can now be edited
  • Numerous FMS crashes fixed

Neben Verbesserungen beim Airbus A310 hat Microsoft auch weitere Anpassungen an der SDK, dem Dev Mode und generelle Bugfixes unternommen.

Auch diese Änderungen möchten wir euch nicht vorenthalten:

General Bug Fixes

  • Several crashes have been fixed across the title
  • Fixed potential crash when requesting missing or malformed Waypoint / VOR / NDB
  • Guimbal Cabri G2 occluder has been improved to match the cockpit

Dev Mode

When enabling Dev Mode, a pop-up may appear which causes the sim to stop accepting input. Closing and relaunching the sim will cause it to accept input and the pop-up can be dismissed. This only occurs the first time Dev Mode is enabled.

SDK

IMPORTANT: From SU11 onwards, we added some restriction on allowed files in an Asset Group of type SimObject (aircraft), see https://docs.flightsimulator.com/html/Content_Configuration/SimObjects/SimObjects.htm 87 for more info on what files are allowed or not.

Please note that despite what the doc is saying you don’t have to manually edit the definition files to reference extra files that you want to put in your simobject asset groups (the doc will be updated for official release).

  • (Systems) Fixed two SimProp Enums (AIType and AssistanceItemID)
  • (DevMode) Fixed the Wasm Debug window so that it does not provide wrong & irrelevant information for encrypted modules
  • (SimConnect) GetLastSentPacketId can now be used in SimConnect C# API
  • (Systems) Fixed ASSISTANCE_ITEM_AIR_MASS_FLOW_MODE insertion in AssistanceItemID SimProps enum
Teile den Artikel:
Facebook
WhatsApp
Twitter
Reddit
Pinterest
Email
Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest

5 Kommentare
Bewertung
Neuster Ältester
Inline Feedbacks
View all comments
Stefan
Stefan
1 Jahr zuvor

Super Update.
Ging schneller als erwartet.

Nur der Simbrief Import funktioniert bei mir nach wie vor noch nicht.
Es erscheint für kurze Zeit “pending” und dann passiert nicht.

Thomas
Thomas
1 Jahr zuvor
Antwort auf  Stefan

Hi,
bei mir das gleiche.
Bist nicht allein. 😉.

Lg T.

Mark
Mark
1 Jahr zuvor

Ich habe mit dem Simbrief-Import keine Probleme. Mache es so wie seit Release – ACARS – Simbrief – Pendig und der Flugplan ladet sich ins FMC ….

ChrisS
ChrisS
1 Jahr zuvor

Das Simbrief-Import funktioniert bei mir nach dem Update weiterhin. Im Inibuilds-Forum steht ein Workaround, wie man man es zum laufen bringt.

Könnte dich auch interessieren:

Okay, okay. Ich habe mir gedacht, dass es mal wieder Zeit ist einen Stream zu planen und die anderen mal in die Pause zu schicken! Diese Gelegenheit möchte ich auch gleich doppelt nutzen, um mit euch zwei Dinge zu teilen, die meiner Meinung nach wieder mal gezeigt werden müssen.
Das RW Profiles Team ist dem MSFS Simmer vor allem als Entwickler hochwertiger Profile für GSX bekannt. Nachdem es schon länger Indizien gab, dass sie auch an einem Airport arbeiten, ist dies nun offiziell. Die Entwickler haben in einem Discord Post ihre erste Szenerie für den Microsoft Flight Simulator vorgestellt.
Produktpflege auch beim klassischen Bus: Die Fenix A320 hat ein umfangreiches Update erhalten. Der neue Download verbessert nicht nur die Systeme, er ermöglicht auch eine bessere Hardware-Anbindung dank LVars. Für Repainter steht mit dem Update ein bisschen Arbeit an.