Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Ihr liebt Flugsimulation.
Wir berichten darüber.

Nachdem es länger still war um FSLabs, hat die Mannschaft um Lefteris Kalamaras jetzt ein größeres Update für die Airbus-Reihe veröffentlicht. Dieses soll die Integration von Hardware verbessern, die FMGC-Logik erweitern und den „bald anstehenden“ Release der Sharklet-Version vorbereiten, das hat Lefteris Kalamaras zumindest jetzt im FSLabs-Forum angekündigt.

Desweiteren solle der FSLabs mit dem Update die Fähigkeit besitzen, anhand seiner Sim-Situation den passenden Panel-State zu laden: Auf der Runway zum Beispiel mit laufenden Triebwerken, am Gate im Turn-Around-Modus. Nutzer von VR-Brillen könnte das Update ebenfalls entgegenkommen, da das graue Feld, das bei VR wohl dargestellt wurde, jetzt mit dem Fix verschwunden sei.

Geduld ist für Fans der Concorde gefragt. Hier macht Kalamaras aus dem „will“ ein „may“ im Bezug auf einen Release im Jahr 2021 – es würde aber weiterhin stetig an diesem Projekt gearbeitet, versichert der FSLabs-Chef.

Das Update für den Airbus gibt es wie gewohnt über die Download-Page von FSLabs.

FIXES:

2D Panels
    Flap placard spds now correct on F/O side
    2D panel now draws BRAKE FAN only when installed

ACP
    Fix for 2D and VC knob lighting in test model

AOC
    Updates to follow new VATSIM protocols
    VATSIM Connectivity with Non-English Windows fixed
    Fix for Lat/Lon points on FPLN uplink
    D-ATIS now checks/pulls FAA source

ATSU
    Uplink optionally omits SID/STAR

CVR
    Updated test logic

DMC
    SD F/CTL page fix for THS fluctuations
    Alternate law detection logic fix

EFCS
    SPD BRK DISAGREE with SEC1 off now appears
    SEC 1+2+3 FAIL/OFF now causes DIRECT LAW with FLAPS 2

Effects
    Contrails tweaked for night time

EFIS
    FD engage on ADIRS align

ELAC
    Logic improvements for FG loop control
    Fix for stick input during flaps movement

Elevation model
    Fix for memory leak above certain altitudes

Engines / FADEC
    CFM Engine start logic updates (IGN and FF)
    IGN FAULT START message logic improved (IAE)
    IAE EEC ARINC output fix for BMC fault conditions

External model
    Inner wing fairings gaps fixed
    Wing metallic textures updated
    Logo light texture updated
    Various improvements / fixes

External lights
    Fix for beacon / strobe logic issue which caused lights to freeze sometimes

FAC
    Fix for VLS when BUSS is active

Flight Model
    Spoilers correctly dump lift on ground

FMGC
    FM:
    PAGE PERF DES now allows spds up to .82 Mach
    VAPP logic recalculation improvements
    Fix for Fuel predictions
    Fix for TROPO entry predictions lost issue
    Fix for PERF TO page CHECK TAKEOFF DATA message conditions
    CHECK TO DATA message conditions corrected
    SET MANAGED SPEED message logic improved
    XXX IS DESELECTED message logic added
    PERF APPR page data entry logic improved
    FG:
    AP 1+2 INOP / CAT2 conditions logic tweaked
    Protection logic improvements
    Automatic speed protection logic improved

FSL Config
    Check for DirectInput if any joystick axis detected
    Small fix in airframe parsing logic
    logic for Direct Input requirement when TCA hardware used

Glareshield
    Chrono button logic tweak for right-click/release functionality

Input Controls
    Added all input axes in FSL Input Controls dialog
        Brakes
        Rudders
        Spoilers
        Flaps
        Thrust levers
        Tillers
    Fix for crash when joystick was being set up the first time sometimes
    Fix for axis detection to now use relative movement (1.5% change now used)
    Gate Controller logic fixed for engines off scenarios
    AP DISC logic tweak
    Null zones / slopes consideration for single-sided axes (brakes)

ISIS
    Improvements in timer logic (NEW ISIS)
    ALT flag logic corrected

MCDU
    Fix for LAT/LON printing when minutes at 59.95+
    User options Single/double digit entry now considered Tonnes or Thousands of Lbs.
    User options Added EXT CTRL GSX page for control over GPU

Panel States
    SEAT BELTS / NO SMOKING off on Cold & Dark state
    New „AUTO DETECT“ Panel State added
    Fix for loss of flaps / slats conditions
    Fix for cabin/cargo/eng oil temps on GPU/C&D states

Panels
    Added popup ISIS and DDRMI (disabled by default need to edit panel.cfg)

Radio Management Panel
    Fix for Seat Selection control of VHF1/VHF2 knobs

SFCC
    dual hyd loss prevents halfspeed flag from turning true
    G+B HYD FAULT further logic improvements
    ALPHA LOCK logic improved

Sounds
    AEVC and DUAL INPUT sound infra improvements
    Fix for sound disappearing briefly on VC view change

SSTU
    Dual flight stick support added

Virtual cockpit
    Added animation to AP DISC buttons
    Speed plackard now shows proper speeds for all variants depending on MTOW
    RESET BTN text clipping fixed
    Various gaps fixed

Virtual Reality
    Tweaked sensor transparency to make it invisible while using VR devices

Noch im Dunkeln: Der Release-Zeitpunkt der FSLabs Concorde.
Abonnieren
Benachrichtige mich bei
guest

0 Kommentare
Bewertung
Neuster Ältester
Inline Feedbacks
View all comments

Könnte dich auch interessieren:

Nach der allgemeinen Veröffentlichung des AI-Verkehrs vor einer Weile arbeitet das Team von BeyondATC nun an der nächsten großen Änderung des ATC-Tools. Dabei nehmen sie sich einer der häufigsten Kritiken an dem Tool an, welchem oft vorgeworfen wird, nur gescriptet zu funktionieren.
Mit etwas Trommelwirbel hat iniBuilds heute ein neues Development-Update zum A350 gepostet. Neben dem offiziellen Trailer wird auch das angepeilte Releasedatum vorgestellt. Neben A350-News enthält das Update auch Informationen zu den anderen iniBuilds-Produkten. Denn der A300 wurde auch auf einen neuen Versionsstand gehoben.
In einem ausführlichen, zweistündigen Podcast mit CaptainKenobi hat Robert Randazzo Einblicke in sein Unternehmen gegeben. Er erklärt dabei, warum die 737 eigentlich veraltet ist, was er eigentlich mit Boeing am Laufen hat und ob er auch über die Umsetzung eines Airbus nachdenkt. Lest hier die Zusammenfassung.