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Und wieder ein neuer Beta-Release für X-Plane 11.50. Ben Sunpike hat jetzt mit einem Eintrag im Development-Blog den neuesten Beta-Release vorgestellt. Mir der 17. Version geht es mal wieder intensiv an die Performance des Sims. Diese wurde in mehreren Aspekten verbessert. Ob mit VR-Brille oder auf dem Mac, die Performance der GPU und CPU soll jetzt besser sein:

We fixed several performance issues on the GPU and CPU, on both platforms. Probably the biggest single fix is Mac cloud performance with Metal and no-anti-aliasing; it turns out that having the rendering surface shared between Metal and OpenGL on a Mac puts it into a layout that slows down the GPU. (This is not an issue on Vulkan.) We’ve fixed this by using separate VRAM for cloud rendering vs plugins; GPU performance with Metal should match OpenGL.

Denn gesamten Blogeintrag findet ihr an gewohnter Stelle. Außerdem verlinkt der Entwickler noch eine Umfrage an alle User, die Content und Addons für X-Plane entwickeln. Dies diene der Planung für eine Plattform, auf der sich alle Entwickler am besten austauschen könnten.

Das Changelog der Beta 17:

  • XPD-9677 Water reflection flickering issue in VR.
  • XPD-10231 Fix crash on quit with Nvidia and Rift.
  • XPD-10895 ACF shadow cut off when progressing time.
  • XPD-10898 Panning delay/stutter.
  • XPD-10899 Increase shadow/csm/far_limit_interior limit.
  • XPD-10920 Fixed XPLMReloadScenery() hanging under Vulkan.
  • XPD-10929, XPD-10962 Fixed missing shader after changing FX settings.
  • XPD-10937 Fixed vanishing point being calculated incorrectly when using multiple monitors with different resolutions.
  • XPD-10945, XPD-10932, XPD-10928, XPD-10919 Fixes for FPS complaints.
  • XPD-10949 Reflections in VR only render correctly in center of view.
  • XPD-10950 DRM crashes on Icelake CPUs.
  • XPD-10951 Take Nav fixes.
  • XPD-10952 Fixed dead lock in Metal memory controller caused by notifying about memory changes under lock.
  • XPD-10953 GPU Performance Regression with NV from turning off depth clamping.
  • XPD-10955 Paging material crawler doesn’t finish on time.
  • XPD-10957 Don’t use main render for plugins in non-HDR on Metal.
  • XPD-10962, XPD-10966 Null pipeline crashes in Vulkan due to an internal GFX error.
  • XPD-10965 Fixed NaN when FMOD aircraft is removed by TCAS lock.
  • XPD-10969 Fix VR head sensor not working on WMR.
  • XPD-10971 Fixed grind on Nimitz and Perry.
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